EmpNURS - Ápolók mentor-képzés
| Projekt cím | EmpNURS - Ápolók mentor-képzési programja | 
| Projektazonosító | 510111-LLP-1-2010-1-FI-ERASMUS-ECUE | 
| Projekt cím angolul | Empowering the Nursing Profession Through Mentorship | 
| Támogató program | EU Lifelong Learning Programme | 
| Támogatás a programból (Pénznem) | EUR | 
| Támogatás a programból (összeg) | N/A | 
| Projekt teljes költségvetése (összeg) | N/A | 
| Az ÁEEK-re jutó támogatás a programból (összeg) | 22 992,00 | 
| Az ÁEEK-re jutó támogatás a programból (%) | 75% | 
| Az ÁEEK-re jutó hazai társfinanszírozás (%) | 0% | 
| Az ÁEEK által biztosított önerő intézményi forrásból (%) | 25% | 
| Támogatást igénylő | Turku University of Applied Sciences (FI) | 
| Főkedvezményezett | Turku University of Applied Sciences (FI) | 
| Konzorciumi partnerek száma összesen | 7 | 
| Projekt célja | A projekt célja az európai ápoló képzés modernizálása, a tagállami eltérések harmonizálása, az ápolás minőségi oktatásának, valamint az ápoló oktatók, a hallgatók és szakképzett ápolók szakmai fejlődésének elősegítése volt. Emellett a szakképzett ápolók klinikai szakmai gyakorlat-vezetési képességeinek, szakértelmének fejlesztése, a gyakorlat-vezetési modellek homogenitása, az oktatást és gyakorlatot biztosító szervezetek magasabb szintű integrációja, és az európai ápoló képzés kongruenciájának elősegítése is cél volt. | 
| A projekt rövid összefoglalása | Az ápolás, mint foglalkozás Európa szerte igen változatos képet mutat. Ez részben annak a következménye, hogy az ápolók oktatásában jelentős különbségek mutatkoznak. Az ápolás, mint szakterület fejlesztésének egyik indikátora a szakképzett ápolók aktivitása, melyet a klinikai szakmai gyakorlatukat töltő ápoló-hallgatók szakmai gyakorlat-vezetésében fejtenek ki. Minden ápolás oktatási rendszerben kulcsfontosságú tényező, hogy a klinikai szakmai gyakorlat-vezetést végző ápoló és az ápoló-hallgató között oktatási-képzési kapcsolat alakuljon ki. Ez a megközelítés azonban nem általános, mivel a klinikai szakmai gyakorlat-vezetés ilyen típusú modellje viszonylag ismeretlen; vannak országok, ahol a szakképzett ápolók teljesen függetlenül végzik a hallgató-ápolók szakmai gyakorlat-vezetését, és vannak olyan országok, melyekben a szakképzett ápolók nem ilyen típusú rendszerben végzik tevékenységüket. Ennek oka elsősorban a kialakult oktatási-kulturális tradíciókban keresendő, és nem a személyek eljárásról alkotott véleményében. Ennek ellenére, az európai ápoló képzés modernizálása megkísérli kezelni az eltéréseket, és elősegíteni az ápolás minőségi oktatását. 
 | 
| Projekt megvalósításának tényleges kezdete | 2012.01.01 | 
| Projekt fizikai befejezésének határideje | 2013.11.30 | 
| Projekt fizikai befejezésének tényleges határideje | 2013.11.30 | 
| Kötelező mondat | Az Európai Unió LifeLong Learning Programja által társfinanszírozott projekt | 
| Logók | 
 | 
| Közérdekű információk | 
