KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051
2023. máj. 09.
Kedvezményezett neve, a konzorcium vezetője: Országos Kórházi Főigazgatóság
Konzorciumi partnerek:
- IdomSoft Zrt.
- Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség,
- Miniszterelnökség,
- Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő,
- Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság,
- Nemzeti Népegészségügyi Központ.
Projekt címe: „Az egészségügyi ellátási rendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióinak megújítása”
Szerződött támogatás összege: 4 358 862 562 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 100%
Projekt tartalmának bemutatása:
- A hazai egészségügyi rendszerben a megelőző fejlesztési ciklusban létrejött a hazai egészségügyi adatkezelés korszerű technológiáit és folyamatait megvalósító Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT). A platform lehetővé teszi az egészségügyi ellátási folyamat során keletkező betegadatok tárolását, szakrendszerek közötti megosztását és nyomon követését, amelynek révén elsősorban az ellátási folyamatok támogatása valósul meg, beleértve az alapellátást is.
- Előrelépés történt az egységes pénzügyi gazdálkodás bevezetésének területén is, nevezetesen - a kórházak tekintetében – bevezetésre került az egységes számlatükör.
A projekt célja:
- A fenti – pozitív irányba mutató – változások továbbvitele érdekében a projekt célja az egészségügyi ágazat működési folyamatai hatékonyságának növelése:
- szakterületi rendszerek integrált szemléletben történő fejlesztésével,
- meglévő rendszerek továbbfejlesztésével, funkcióinak bővítésével,
- az ágazatban korábban szigetszerűen működő rendszerek összekapcsolásával;
- az egészségügyi ágazat rendszereinek és a közigazgatási folyamatokat támogató egyéb rendszerek kapcsolódási pontjainak és adatintegrációs lehetőségének megteremtésével,
- valamint a fenti fejlesztésekhez kapcsolódó szervezeti folyamatok fejlesztésével, eredményességének és hatékonyságának növelésével.
- A projekt keretein belül ennek érdekében létrehozásra kerül:
- a Központi Pénzügyi Engedélyező Rendszer és az Elektronikus Halottvizsgálati Bizonyítványt Kiállító Rendszer, amely fejlesztések a fenti célok megvalósulását segítik.
- az anyakönyvi nyilvántartás integrálása az egészségügyi adatrendszerekkel, valamint az orvosi eredetű sugárterhelési kimutatás és ennek integrációja a releváns közigazgatási alrendszerekbe, valamint az eGEN, HENYIR rendszerek továbbfejlesztése.
- az Országos Kórházi Főigazgatóság irányítása alá tartozó egészségügyi intézmények által egyedileg, saját hatáskörben indított, a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről ellátandó feladatok és munkafolyamatok végrehajtásának támogatásához, a feladatok és folyamatok nyomon követéséhez, illetve a tervek aggregálásához informatikai rendszer kerül bevezetésre Operatív Törzs szerződés és közbeszerzési igény jóváhagyási és folyamattámogatási rendszer néven.
- az egészségügyi ágazat egyre inkább a betegközpontú szakmai modellek felé mozdul el. Ahhoz, hogy az ellátás színvonala hatékonyan emelhető legyen, a szolgáltatóknak teljes mértékben meg kell érteniük a betegek elégedettségét befolyásoló tényezőket és az azok érdekében tett intézkedések hatását mérhetővé kell tenni. A célok elérésének érdekében a projekt keretein belül kifejlesztésre kerül a Panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer.
A projekt eddigi eredményei:
Létrehoztuk a Központi pénzügyi engedélyező rendszert, amellyel az OKFŐ irányítású intézményeknél a gazdasági események és beszerzések engedélyezésének folyamata, valamint mindezek adminisztrációja digitálisan kezelhetővé és jól áttekinthetővé válik.
Az Elektronikus halottvizsgálati bizonyítványt kiállító rendszer (eHVB) megvalósításával a jelentős idő és költségmegtakarításon túl –, az évi hozzávetőleg 130.000 halálesethez kapcsolódó- halottvizsgálati bizonyítványok elektronikusan állnak elő és kerülnek továbbításra a folyamatban érintett szereplők felé.
A fejlesztés részeként megvalósul a halottvizsgálati bizonyítvány folyamatszabályozása, kompetenciák, feladatkörök lehatárolása, meghatározása, majd a bevezetendő eHVB rendszer jogi környezetét megteremtő új szabályok jogrendbe illesztése.
A projekt keretein belül kifejlesztésre került az Operatív Törzs szerződés és közbeszerzési igény jóváhagyási és folyamattámogatási rendszer, valamint a Panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer.
Létrehoztuk a Központi pénzügyi engedélyező rendszert, amellyel az OKFŐ irányítású intézményeknél a gazdasági események és beszerzések engedélyezésének folyamata, valamint mindezek adminisztrációja digitálisan kezelhetővé és jól áttekinthetővé válik.
Az Elektronikus halottvizsgálati bizonyítványt kiállító rendszer (eHVB) megvalósításával a jelentős idő és költségmegtakarításon túl –, az évi hozzávetőleg 130.000 halálesethez kapcsolódó- halottvizsgálati bizonyítványok elektronikusan állnak elő és kerülnek továbbításra a folyamatban érintett szereplők felé.
A fejlesztés részeként megvalósul a halottvizsgálati bizonyítvány folyamatszabályozása, kompetenciák, feladatkörök lehatárolása, meghatározása, majd a bevezetendő eHVB rendszer jogi környezetét megteremtő új szabályok jogrendbe illesztése.
A projekt keretein belül kifejlesztésre került az Operatív Törzs szerződés és közbeszerzési igény jóváhagyási és folyamattámogatási rendszer, valamint a Panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer.
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.05.31.
Projekt azonosító száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051